Nomas noteikumi

Nomnieka un iznomātāja saistības nomas procesā regulē Nomas līgums, ar kura tekstu var iepazīties šeit:

rental_agreement
Īsā versija, jeb principi

Ja ir slinkums lasīt "sīko druku", mūsu ieteikums, lai izvairītos no negaidītām izmaksām un neparedzētiem notikumu pavērsieniem, ir pacensties izprast un ievērot sekojošus, vienkāršus principus un noteikumus:

  1. Nomas laiks. Nomas būtība ir iznomātājam piederošu resursu izmantošana uz laiku, kas noteikts līgumā. Ievērojiet inventāra saņemšanas un nodošanas termiņus. Mūsu līgumos tie ir noteikti kalendārajās dienās un nevis naktīs vai 24 stundu periodos.
  2. Līguma ietvars. Līguma priekšmetu veido tikai līguma faktūrā uzskaitītās lietas un pakalpojumi. Jebkuras izmaiņas vai novirzes no plāna ir atsevišķas vienošanās priekšmets. Piemēram, ja pie upes Jūs izdomājat, ka nepieciešamas lietas, kas nav iznomātas un ietvertas līguma faktūrā, nomas punktam nav pamata tās izsniegt jums bez maksas, vai atgriezties bāzē, lai jums tās atvestu... Tāpat arī, ja kādu apstākļu dēļ netiekat līdz maršruta galam vai arī esat aizbraukuši par tālu un, ja tas saistās ar papildu attālumu transportā, šie pakalpojumi jāapmaksā atsevišķi.
  3. Bojājumi. Bojātu nomas laivu remonts maksā tikpat cik personīgu laivu remonts. Par bojājumiem netiek uzskatīts dabīgais nolietojums (sīkāk pie inventāra espluatācijas noteikumiem).
  4. Zudumi. Salauzts, neatgriezeniski bojāts vai pazaudēts inventārs maksā tikpat cik jauns personīgais inventārs.
  5. Atbildības subjekts. Atbildīgā persona ir cilvēks, kas veic un apmaksā pasūtījumu vai arī juridiska persona, ja pasūtītājam-kontaktpersonai ir izdots attiecīgs pilnvarojums. Iznomātājs neveic izmeklēšanu kurš tieši no grupas dalībniekiem ir atbildīgs par negadījumu, ja tāds ir noticis.
  6. Veselība. Airēšana ir nopietna fiziska slodze, tāpēc ir svarīgi, lai Jūs paši apzinātos savu veselības stāvokli un fiziskās iespējas. Iznomātājs neatbild par iespējamām sekām, kas var izrietēt no šo apsvērumu neadekvātas izvērtēšanas, vai alkohola lietošanas pirms brauciena un/vai tā laikā.
  7. Bērni. Ja ņemat braucienā bērnus, jūs paši atbildat par viņu drošību. Ja jums rodas šaubas par savu varēšanu konkrētā maršrutā, konkrētā sezonā, tad tās, visticamāk, ir pamatotas! Citu starpā šis punkts ietver atbildību par bērna nodrošināšanu ar glābšanas līdzekļiem (vesti) un sausu maiņas apģērbu.
  8. Prasmes. Iznomātājs neatbild par iznomātā inventāra atbilstību Nomnieka prasmei ar to rīkoties un neuzņemas atbildību par sekām, kuras varētu izrietēt no inventāra neprasmīgas lietošanas, apstākļu vai iespēju nenovērtēšanas.
  9. Glābšanas darbi. Iznomātājs neatbild par glābšanas darbu organizāciju un nesedz ar tiem saistītos izdevumus.
  10. Pasūtījumu izmaiņas un atcelšana. Pasūtījumu atcelšana vai izmaiņas ar skaita samazinājumu, līdz pat 2 nedēļām pirms brauciena, ir bez maksas. Pēc šī termiņa līguma izmaiņas ar "-" zīmi ir atsaukuma komisju priekšmets, kuras precīzāk atrunātas nomas līgumā.
  11. Atlaides. Atlaides līgumiem tiek aprēķinātas un piemērotas automātiski, pasūtījuma sastādīšanas brīdī. Atlaides ir dažāda veida - sezonālās, darba dienu, noslodzes un tml. un ir spēkā pasūtījumiem, kuri izpildās bez izmaiņām. Izmaiņas var ietekmēt atlaižu likmes vai to esamību vispār, vadoties no pieteikto izmaiņu apjoma, rakstura un laika, kad tas tiek darīts.
Inventāra ekspluatācijas noteikumi

Airētāju vestes. Airētāju vestes nav glābšanas vestes. Tās ir papildu celtspēja un palīgs peldētājam avārijas gadījumā un tās konstruētas, lai neierobežotu kustību brīvību. Vienlaicīgi, tā nenodrošina bezsamaņā esošu cilvēku elpceļu noturēšanu virs ūdens! Nomas noteikumi paredz, ka laivotājiem, atrodoties uz ūdens, jābūt vestēs.

Reālā dzīvē mēdz būt savādāk, tāpēc ar šo noteikumu punktu atgādinam, ka airētāju vestes nav "hemoroīdu paliktņi" un nav paredzētas ofisa planktona jūtīgās sēdvietas polsterēšanai sēžot laivā vai pie ugunskura nometnē. Ja to pamanīsim, bojājumu izcenojumi var sniegties līdz pilnai vestes vērtībai.

Airi. Kas gan var notikt ar airiem… grūti iedomāties, bet nomas klientūra ir izdomas bagāta, tāpēc nākas rakstīt šīs rindas – vismaz kāds no grupas izlasīs!

Vispirms jau airus iespējams salauzt vai saliekt. Materiālās saistības, kas no tā izriet, regulē nomas līgums, bet, lai šādi notikumi neiestātos, lūdzam ievērot sekojošo un neizmantot airus tiem neatbilstošā veidā, tostarp:

  1. Piekrautas laivas nešanai 4-atā, ieverot airus laivas gala cilpās…
  2. Kā sviru koku un baļķu atspiešanai upē vai malkas sagatavošanai krastā…
  3. Kā lāpstu ogļu sakārtošanai ugunskurā vai grilā un irigācijas kanālu rakšanai ap telti…
  4. Kanoe airus nesiet pa 2 kopā izmantošanai kā kajaka airi!!!

Pēdējais punkts īpaši vērā ņemams, jo sastāda 90% no visu bojājumu gadījumu skaita. Lipīgās lentes, ar ko tas tiek darīts ķīmiski bojā kompozītu airu kātus, kas pēc tam nav notīrāmi bez speciāliem šķīdinātājiem. Tāpat kanoe airi nav konstruēti slodzes pielikšanas punktam kāta augšējā trešdaļā un lūst (kompozīta kātu airi), vai tiek deformēti (alumīnija kātos). Ja Jums nepieciešams kajaka airis (esat kanoe laivā viens ar bērnu vai jums vienkārši patīk sēdēt slapjā laivā), tad iznomājiet kajaka airi – tas būs 20x lētāk, neapšaubāmi ērtāk un katrā nomas punktā ir šādas rezerves.

Sausie mantu maisi. Nav paredzēti apkvēpušiem ugunskura katliem, nažiem, dakšiņām, īleniem, stikla tarai un citiem līdzīgi “mirkstošiem priekšmetiem”. Mugursomas pirms likšanas maisā izpako vai arī maisu liek mugursomā un nevis otrādi!

Laivas. Ievērosim šādus piesardzības noteikumus un viss būs labi:

  1. Mantas krauj laivā tai atrodoties ūdenī vai pašā krastā, ja tas nav akmeņains. Neglaimojiet sev, piekrautu laivu līdz upei aiznest nespēsiet, neizmantojot paņēmienu "Airi. punkts 1";
  2. Laivās kāpj tikai tām pilnībā atrodoties ūdenī!!!
  3. Aizliegts piestāt krastā "ar ieskrējienu" vai taranēt kokus upē ar šo pašu paņēmienu. Laivas šķēršļiem upē ir jāpārceļ, ja nav prasmes vai iespēju tos apbraukt;
  4. Nav atļauts sēdēt uz apgāztas laivas (krastā). Bojājumi un lūzumi no šādas rīcības ir ārkārtīgi raksturīgi un kā tādi tiek nekļūdīgi atpazīti, netiek piedoti vai ieskaitīti dabīgā nodiluma kategorijā;
  5. Aizliegts siet no laivām plostus un/vai šļūkt pa straumi sakabē, strīķējoties vienam gar otru – šādi tiek bojāti laivu sāni un, ja upē gadās šķērslis, visa plosta masa lauž vienu pret šķērsli atspiesto laivu, kurai šādā gadījumā nav variantu.